Nowe media, Internet i systemy Microsoft Dynamics CRM

Nowe media, Internet i systemy Microsoft Dynamics CRM

Z całą pewnością we współczesnym świecie utrzymanie przy sobie danego klienta jest znacznie trudniejsze niż kiedyś. Rynek zdaje się nasycony firmami z każdej niemal dziedziny, co sprawia, że utrzymanie klienta staje się nie małym przedsięwzięciem. Aby sprostać wymogom rynku należy ciągle inwestować w nowe rozwiązania i technologie. Jedną z nich są systemy CRM, które pozwalają sprawniej zarządzać relacjami z klientem.

Każdy właściciel firmy aby utrzymać i pozyskać klienta powinien stosować jakąś sensowną strategię, która pomoże zgromadzić o nim jak najwięcej informacji i dopasować do niego konkretne działania marketingowe, które pomogą nam tego właśnie naszego stałego Kliena utrzymać. Po to właśnie stworzono systemy
Microsoft Dynamics CRM , które nie tylko gromadzą informacje o kliencie, ale także pomagają nam sensownie je wykorzystywać, tak aby klient czuł się zadowolony, a firma gromadziła odpowiednie zyski z tej właśnie okazji. Aby jednak gromadzić tak wiele danych, o wielu naszych klientach i także klientach potencjalnych powinniśmy zastosować najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne, które pomogą nam zautomatyzować pewne działania, czyli odciążyć pracownika z papierkowej roboty, a pozwolić mu myśleć bardziej kreatywnie nad przyszłością firmy. Sekcje, których system CRM dotyczy to głównie sprzedaż, marketing, serwis i obsługa po sprzedaży, czyli na przykład reklamacje. Aby system CRM działał w naszej firmie powinniśmy mieć dobrej jakości sprzęt, a także dobre połączenie z internetem. W ten sposób będziemy mogli uzyskać szereg korzyści, takich jak między innymi znaczne i widoczne zwiększenie skuteczności marketingowej, budowę wsparcia on – line naszej firmy, a także stworzenie dobrej pod względem kosztów doradztwa i opieki nad klientami, dopinanie na ostatni guzik wszelakiego rodzaju akcji marketingu sprzedaży poprzez wszystkie kanały komunikacyjne do klientów, a także monitoring controlligu i analizy przeprowadzonych akcji marketingowych. Wszystko to bez wątpienia wpłynie na naszą firmę pozytywnie. A jak ten cudowny system wygląda od kuchni? Bardzo często zdarza się tak, iż ma z reguły hierarchiczną strukturę. Często system CRM przyjmuje rangę podsystemu. Poszczególne jego działy spełniają daną funkcję, czyli są danymi modułami, na przykład modułem sprzedaży, marketingu, serwisu, czy modułem HR w firmie, modułem płatności i tak dalej. Dane podsystemy dostosowywane są do danego przedsiębiorstwa i mogą przybierać różne role, funkcje w zależności od danego przedsiębiorstwa. Na ten przykład moduł sprzedaży zajmuje się automatyzacją tego procesu i koniec końców gromadzeniem informacji na temat transakcji. BY jednak do sprzedaży i innych transakcji doszło powinniśmy najpierw jako firma poznać naszego klienta i poznać jego potrzeby, złożyć mu ofertę, przedstawić towar i tym podobne, następnie umowę negocjować, podpisać, także faktury, uszykować i wysłać towar, a następnie rozliczyć dostawę. Jak widzimy musi nastąpić poprawne działanie wielu miejsc, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie się do tych właśnie wymierzonych. Dział sprzedaży można podzielić na takie podfunkcje jak ewidencja klientów, osób kontraktowych, planowanie i prognozowanie sprzedaży, ewidencja i analiza tychże sprzedaży.